طب اسلامی

علم واقعی نزد خداوند و اهل بیت ع است

طب اسلامی

علم واقعی نزد خداوند و اهل بیت ع است

پیشگیری و درمان بیماریها بر اساس احادیث و روایات ائمه معصومین علیه السلام

بایگانی

شبهه ضعیف بودن روایات طبی

دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۵۱ ق.ظ

اسلام یک طب کامل و وافی دارد، آنچه که بنده در شروع کار فیش برداری کردم، چیزی در حدود ده الی یازده هزار روایت طبی بود که جمع کردم و بعد وقتی این کتاب را نوشتم و چاپ شد، نگاهی به پاورقی اش کردم، دیدم بیشتر این روایات از کتاب کافی و دیگر کتاب های معتبر است. این شبهه بوده که طب اسلامی روایاتش ضعیف است و کتاب هایی که متضمن این طب است،کتاب های غیر معتبری است. ولی وقتی بنده یک دقتی به هفت بند پاورقی این کتاب کردم، خودم متعجب شدم که، بیشتر این روایات از معتبرترین کتاب های شیعه هست. .در هر صورت از کلام من این معنا هم استفاده می شود که طب اسلامی یک طب مستقل، و نیازی به دیگر طب ها ندارد.

درس استاد تبریزیان

مورخ 28 دیماه 1393

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی