طب اسلامی

علم واقعی نزد خداوند و اهل بیت ع است

طب اسلامی

علم واقعی نزد خداوند و اهل بیت ع است

پیشگیری و درمان بیماریها بر اساس احادیث و روایات ائمه معصومین علیه السلام

بایگانی

طب اسلامی و تفاوت این طب با بقیه طب ها

دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۰۴ ب.ظ

طبی داریم که طب اسلامی است. و این طب، با طب های دیگر تفاوت دارد، تفاوت کلی و اساسی طب اسلامی با بقیه طب ها، مانند تفاوت خود اسلام با دیگر مکاتب است. چون منبع این ها فرق می کند. تفاوت طب اسلامی با طب هندی و چینی مانند تفاوت اسلام با بوداییت است. و تفاوت آن با طب شیمیایی جدید، مانند تفاوت اسلام با مکاتب امروزی مثل کمونیسم و سوسیالیسم است. آن چه بر آن تاکید هست، این است که طب اسلامی، طبی مستقل است.
طب اسلامی، ارتباط و نیاز چندانی به طب های دیگر ندارد. ولی معنایش این نیست که اسلام، طب های دیگر را رد کند، بلکه طب اسلامی را برتر می داند. شخص اختیار دارد که طب اسلامی، یا طب مسیحیت را انتخاب کند. و طب یونانی همان جایگاه طب مسیحیت را دارد.
نکته: طب سنتی که در ایران رواج دارد، مقداری از طب اسلامی را نیز دارد و مخلوطی از این طب هاست و نزدیک تر به طب اسلامی نسبت به بقه طب ها است و باید مرزبندی بین طب ها مشخص بشود. این مساله باید مشخص بشود که اسلام، طب کامل دارد و نیازمند دیگر طب ها نیست.
برگرفته از درس استاد تبریزیان
مورخ 28 دیماه 1393

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی